aneb Jak vyprávět příběhy
Když nám přišla z pardubické eBRÁNY poptávka po prezentaci nabídky klientům formou příběhu, zalilo nás nadšení. Dali jsme dohromady to nejlepší, co umíme a zrodil se třídenní prožitkový kurz Business storytellingu.
Protože vyprávění má neuvěřitelnou sílu. Dobrý storytelling způsobí doslova kino v hlavě. Může za to obrazotvornost. A dobré obrazy umí vyvolat emoce, pracovat s potřebami klienta a mnoho dalšího, co napomáhá prodeji. Pokud ale vyprávět neumíme, i sebelepší příběh se může minout účinkem. Věřte, nebo ne, vyprávění je užitečné nejen při nočním povídání u ohníčku, ale je i součástí každého úspěšného obchodu. Toho jsou si vědomi i v eBRÁNĚ, kam jsme zamířili s naším workshopem.
Kurzu se zúčastnili obchodníci, produktoví a projektoví manažeři a specialisté internetového marketingu. Středobodem celého vzdělávání se tak stala prezentace před klienty, emoce, sounáležitost a vtažení klienta do příběhu, tedy do nabídky. Příběhy nás lákají odjakživa a když se s nimi klient ztotožní, více nám rozumí a zmírní se jeho obavy. Navíc se takovým kurzem prohloubí týmová práce.
Celý kurz jsme pojali, jako vždy, prožitkově. Pracovali jsme pomocí divadelních a improvizačních her, metod a technik. Všechno jsme reflektovali a účastníci kurzu pojmenovali, co se na aktivitách naučili i jak to využijí v praxi.
„Kurz nám lektoři ušili přímo na míru. Chtěli jsme se zaměřit na důvěrný vztah s klientem. Jak zjistit jeho potřeby a jak postavit dobrý příběh, který nám takový vztah pomůže navázat. A ti, kdo se účastnili, si chtěli z kurzu odnést maximum, atmosféra byla uvolněná a všichni si dovedou představit jeho využití v praxi,“ zhodnotil workshop Martin Semerád, jednatel eBRÁNY.
V eBRÁNĚ jsme strávili celkem tři dny . První den jsme se zaměřili na to, jak si co nejlépe vytvořit s klientem vztah a zjistit, co skutečně potřebuje. To má totiž velký vliv na to, zda se obchod povede.
Druhý den jsme stavěli samotné příběhy. Vzbuzení zájmu klienta totiž závisí i na tom, jak příběh vyprávíme. Náš mozek miluje dobré příběhy.
A třetí den jsme všechno spojili dohromady ve skvělou příběhovou skládačku. Zkusili jsme si tvořit příběhy pro klienty. Tak, aby dobře rozuměli všemu, co se jim snažíme sdělit, uvědomili si, co jim skutečně nabízíme a hlavně, aby z nabídky byli nadšení.
Díky takovým kurzům se učíme navzájem. I my jsme byli moc nadšení! Na kurzu ve větších firmách takového rázu si můžete představit koženou atmosféru, zachmuřeného vedoucího a účastníky, kteří pohledem tikají po hodinách. Už už, aby mohli vypálit směrem ke dveřím. Ale! Opak byl pravdou. Všichni byli koncentrovaní, vzduchem lítaly nenucené fórky a zároveň nikdo nechtěl odejít dřív, než bylo nutné. A zpětná vazba se nám četla jedna radost. Takový zápal a nadšení je pro lektory tou největší odměnou, jakou můžou dostat.